Otrzymany tytuł przyznany został w kategorii: „Jakość i innowacyjność produktów spożywczych - wyroby mrożone”. Jak komentuje Stanisław Cabaj - właściciel firmy - to bardzo ważny plebiscyt, bo wpływ na jego wyniki mają m.in. konsumenci - „Opinia klientów o produktach jest dla każdej firmy bardzo ważna. To właśnie opinia buduje to, co najważniejsze, pomiędzy producentem, a odbiorcą - zaufanie i lojalność. Cieszy zatem fakt, że o przyznaniu tytułu decydowali m.in. konsumenci, którzy wskazali na jakość i innowacyjność produktów firmy Mateo i można śmiało powiedzieć, że jest to nagroda polskiego klienta.”
Kategoria Odkrycie Roku stworzona została z myślą o produktach nowych, innowacyjnych i funkcjonujących na rynku od stosunkowo niedługiego czasu, ale już dobywających serca klientów. O nominacji produktu decyduje duże zainteresowanie nowościami rynkowymi lub produktami o znacznym wzroście popularności - taką nagrodę otrzymują nieliczne firmy czy producenci - o jej przyznaniu decyduje Redakcyjna Komisja Weryfikacyjna, która w procesie decyzyjnym ocenia przede wszystkim innowacyjny charakter produktu, a także perspektywy odbioru przez rynek i dynamikę wzrostu jego popularności.
Firma Mateo w swoim portfolio posiada ponad 90 własnych produktów, które zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia w różnych konkursach nie tylko lokalnych, ale także regionalnych - to m.in. kartacze z mięsem, pierogi z nadzieniem jabłkowym z serem i szpinakiem oraz owoce mrożone - truskawka, malina ekstra, borówka amerykańska, jagoda czarna, jeżyna oraz wiśnia bez pestek - firma tworzy swoje produkty pod trzema markami - „Mateo”, „Zielony Ogród” i „Morsburger”.